Stedentrip New York

08 t/m 13 mei 2018

New York 08 t/m 13 mei 2018

Na een goede vlucht komen we een uur eerder dan verwacht aan in New York.

We hebben vooraf al een metrokaart voor 7 dagen besteld en een kaartje enkele reis voor de airtrain. Vanaf JFK airport nemen we de airtrain naar Howard Beach en daar stappen we over op de metro, blauwe lijn richting Fulton. Ongeveer driewkartier later komen we aan op Fulton Station. Het is vanaf hier een kwartiertje lopen naar het hotel Eurostars Wallstreet.

We checken in, zetten onze koffers op de kamer en gaan meteen onze eerste wandeling maken. We lopen richting het water en hebben dan al een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge. We lopen verder en komen aan bij de Staten Island Ferry en besluiten maar meteen een ritje te doen met deze ferry. Dat blijkt een goede beslissing. Ondanks dat het druk is, kunnen er ontzettend veel mensen op de boot. We varen in daglicht heen, langs het Vrijheidsbeeld en als we achterom kijken hebben we een ontzettend mooi uitzicht op Manhattan. Aangekomen op Staten Island, moet iedereen van de boot af. We gaan er van af en lopen rond om meteen weer mee terug te gaan. Als we terug varen, wordt het schemerig en zien we een eerste glimp van verlicht New York.